Pages

Tuesday, March 22, 2011

RAGAM MANUSIA

As-salam...

duduk aku di satu sudut luar PTAR, melihat ragam manusia yang pelbagai...

susah untuk aku tafsir apa yang difikirkan disebalik wajah2 mereka...
mungkinkah test? quiz? rumah? rumah? ya! bg mereka yg HOMESICK... ngeee~
jika ditanya berdasarkan wajah... sah... aku sukar untuk meneka...
aku bukan ahli nujum seperti PAK BELALANG...

di satu meja yg lain, aku lihat khusyuk beberapa orang pelajar menelaah... ALHAMDULILLAH...
aku???  jawapannya... sedang menulis blog ni lah... membuang masakah aku???
sukar untukku bagi jawapan... ada faedahnya juga... (klasik sedikit)
aku dapat meluahkan apa yg dirasa...

TIBA2... keadaan tenang dipagut... cemburukah aku... tidak... tidak sama sekali...
alunan lagu SELAMAT HARI LAHIR berkumandang...
sekumpulan pelajar dihadapan aku menyambut hari kelahiran sahabatnya...
indah sekali... kudapat lihat riak wajah terharu... jika aku... mungkin juga begitu...
TETAPI... sedikit mengganggu mataku adalah gurauan mereka...
tidak ada rasa SEGAN kah???
berkejar-kejaran... mencalit kek diwajah kawan yg bukan sekaum... 
bukan aku ingin menyatakan aku ini baik seperti malaikat...
paling tidak pun hormati orang sekeliling dan insan yg lebih dewasa...

Sekian...
 

No comments:

Post a Comment