Pages

Sunday, November 28, 2010

GEDIKKAH AKU???

GEWDIKS???
That was the kind of word that my friends always used for calling me...
Atau dalam bahasanya, GEDIK. I don’t know why. Coz I’ve always think that I’ve never been gewdiks. Saya  rasa itu adalah diri saya yang sebenar. Kenapa mereka  tak boleh nak terima? Saya bukan sengaja gedik atau sengaja buat2 gedik, tapi saya agak manja sedikit walaupun kadang2 nampak ‘independent’. Lagi2 dengan abah. Salah ke?
For me, they are juz kidding. And I don’t care about it. But sometimes, I can’t accept it anymore. I feel that my heart can’t beat properly. The beating sound likes the other rhythm. Maybe ROCK rhythmic? But honestly, I feel hurt. That word like a knife that hurt me badly.
Saya rasa saya tak pernah nak dekat2 dengan lelaki. Saya rasa saya tak pernah nak bergantung harap sangat dengan orang. Saya rasa saya lebih suka bersendirian. Mungkinkah sebab itu mereka panggil saya gedik? Kadang bila mereka panggil saya gedik, ye, saya hanya cakap.
"MEMANG AKU GEDIK! NAK BUAT CAMNE? ".
 Tapi hakikatnya, itu hanyalah ucapan dibibir untuk menjaga hati mereka dan saya sendiri supaya saya tak berkecil hati. Tapi pernah mereka fikir bila mereka panggil macam itu, bagaimana perasaan saya. Mungkin pada pandangan mereka saya gedik kot? Entah lah, sukar nak dijangka pandangan orang kat kita.
Tapi saya hanya insan biasa yang punya kekurangan. Saya tak sempurna dari segala segi. Mungkin gedik itu adalah kekurangan saya. Walaupun memang saya tak nak untuk menjadi gedik. Apa boleh buat.
Tapi buat kawan2, firstly, saya nak mintak maaf untuk kekurangan saya. Kemudian, meluahkan apa yang terpendam, sekali lagi ungkapan maaf. Tapi yang penting saya sangat menghargai kamu semua, mungkin saya takkan sedar kekurangan yang saya ada dan saya sayang kamu semua.
Lepas ni nak panggil GEDIK panggillah, dah immune kot. Hehe... =P
Salam.

1 comment:

  1. sbnrnye... bgaimana pndgn insan di luar sne ttg gedik?

    ReplyDelete