Pages

Monday, November 26, 2012

MAKANAN & PEMANDANGAN

aku xtahu sebenarnya ape yg aku nk tulis
tapi bila aku menggunakan 'AKU'

itu bermakna hatiku telah terusik

dalam otak aku hanya ada sebaris ayat yg menggangu tika ini

PEMANDANGAN INDAH YANG MENYAKITKAN

itulah ayat yg berlegar-legar tika ini

kenapa aku libatkan makanan pulak kan???
mcm xberkaitan je???

<sigh>
xpe..mari aku huraikan

PEMANDANGAN aku ni korang semua 
boleh ibaratkan spt UR LOVELY FOOD
aku amek contoh mudah AYAM BBQ
nice kan?
 http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcStZlEJ2YA_-kehay1Txlsb3KzTe5Ecgs3sl3MF7fgkK9xCs6tU

okey, 1st kita xpernah makan
then we try it! 
once dah cuba
kita  cari resipi  dan buat sendiri
masa kita masak tu 
mesti kita masak dgn sepenuh hati
penuh kasih sayang
yela... nak bagi orang yg kita sayang makan plak kan?
sebelum panggang kita perap dulu ayam tu bagi sebati
dah sebati bru lah boleh panggang
masa panggang tu msti xsabar2 nak makan
dan bila dah masak kita boleh lah makan

tapi.... xselalu orang rajin nak or dapat buat BBQ kan???
so, kadang2 kita dapat bau atau pandang je dari jauh
kecuali korang pegi kedai & beli     

macam tu lah rasanya aku rasa skrg

once dah cuba kita nak lagi
tapi xselalunya kita dapat apa yang kita nak
bila dah macam tu barulah aku rasa 
sesuatu yang indah tapi bila kita xdpt rasa keindahan tu
dan akhirnya rasa sakit yang bertandang...

patutlah...pagi td rasa lain macam je...
<sigh>

 
 
 



 
      

2 comments: